załóż konto zaloguj się |
  • praktyki i staże|
  • poradniki|
  • wydarzenia

Polecane artykuły

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na...

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91%...

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to...

Pokolenie Z: pewni swoich kompetencji, ale nie swoich szefów

Aż 91% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swoich...

Dowiedz się, jak napisać idealne CV

 

Na pewno każdy chciałby znaleźć dobrze płatną pracę, która przy okazji sprawiałaby mu przyjemność. Niestety, o to jedno wymarzone stanowisko zwykle ubiega się kilkadziesiąt czy nawet kilkaset osób, a rekruterzy, po przejrzeniu nadesłanych aplikacji, wybierają tylko parę osób, które zapraszają do następnego etapu. Co zrobić, by to właśnie Twoje CV wpadło w oko pracodawcy?

 

 

Przede wszystkim, strona wizualna


Musisz wiedzieć, że osoba, do której trafi Twoja aplikacja, nie poświęci jej zbyt wiele czasu, jeśli przygotujesz ją niechlujnie. Dobrze sporządzony życiorys powinien być przejrzysty i prosty. Nie poleca się stosowania żadnych dekoracji ani wprowadzania kolorów, gdyż te odciągają uwagę rekrutera od rzeczy najważniejszych. Do zaakcentowania wybranych informacji w zupełności wystarczy pogrubienie. Warto też zadbać o odpowiednie zdjęcie, ponieważ wielu pracodawców skarży się, że otrzymuje od kandydatów fotografie z wakacyjnych wypadów nad morze czy z wiosennych pikników na łące.

 

Co powinieneś zawrzeć w swoim CV?

 

Naturalnie, nawet najlepsza okładka nie zrekompensuje miernej treści. Przede wszystkim, konstruując swoje CV, pod żadnym pozorem nie powinieneś zapominać o umieszczeniu w nim swoich danych kontaktowych, dzięki którym potencjalny pracodawca będzie mógł się z Tobą porozumieć.


Do każdego stanowiska, na które się aplikuje, należy podchodzić indywidualnie. Po zapoznaniu się z konkretnymi wymaganiami firmy, będzie Ci łatwiej skonstruować życiorys, spełniający wymagania pracodawcy. Skup się przede wszystkim na przedstawianiu swoich kompetencji, opisując je tak, by jak najbardziej zaimponować rekruterowi. Dzięki temu, że do każdej aplikacji będziesz podchodził inaczej, przywiążesz uwagę do cech, potrzebnych właśnie na konkretnym stanowisku. Odpowiednio profilowana aplikacja zapewni sukces, którego z pewnością nie zagwarantuje żaden uniwersalny życiorys, wysyłany do przeróżnych miejsc.


Podsumowanie zawodowe?

 

Aby zyskać przychylność osoby rekrutującej, warto stworzyć podsumowanie zawodowe. Należy w nim opisać siebie pod kątem wybranego stanowiska, co pozwoli uwypuklić właściwe zalety. Warto też podkreślić, w jakim kierunku zamierza się rozwijać, by potencjalny pracodawca wiedział, że kandydat podchodzi profesjonalnie do swojego przyszłego zajęcia.

 

A co z doświadczeniem?

 

Jak wiadomo, doświadczenie jest ważne w każdej branży, a pracodawcy zawsze przychylniej patrzą na kogoś, kto może się już pochwalić jakimś dorobkiem. Kandydat, którego zdolności można łatwo potwierdzić, szybko zyskuje uznanie w oczach rekrutera. Na pewno przydadzą się także referencje z poprzednich miejsc zatrudnienia, dlatego warto podać pełne dane poszczególnych firm.

 

Nie zapominaj o umiarze

 

W swoim CV na pewno chcesz się pokazać z jak najlepszej strony, więc chwalisz się wszystkim, co przyjdzie Ci do głowy. Pamiętaj jednak, że pracodawcy raczej nie zainteresuje wygrana w szkolnym konkursie recytatorskim ani praca w firmie, w której spędziłeś zaledwie dwa tygodnie. Opisując swoje doświadczenie i osiągnięcia, wymieniaj jedynie najważniejsze pozycje, świadczące o Twojej renomie. Wspominanie zbyt wielu miejsc pracy może również utwierdzić rekrutera w przekonaniu, że nigdzie nie potrafiłeś się odnaleźć. Jeśli szukasz swojej pierwszej pracy, skup się przede wszystkim na wykształceniu oraz własnych atutach. Czasem dyplom dobrej uczelni i kilka trafnie wskazanych zalet działa lepiej, niż pokaźna lista firm, z którymi się współpracowało.

 

Jeśli szukasz swojej pierwszej pracy, skup się przede wszystkim na wykształceniu oraz własnych atutach. Czasem dyplom dobrej uczelni i kilka trafnie wskazanych zalet działa lepiej, niż pokaźna lista firm, z którymi się współpracowało.

 

Stwórz swoje dokumenty aplikacyjne w prostym kreatorze CV

 

 

powrót

Redakcja

Czwartek, 20 sierpnia 2015

  • O nas|
  • Oferty stażu i praktyk|
  • Poradniki|
  • Reklama|
  • Współpraca|
  • Regulamin|
  • Polityka prywatności|
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Praktyki.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.