załóż konto zaloguj się |
  • praktyki i staże|
  • poradniki|
  • wydarzenia

Polecane artykuły

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

Transformacja zawodowa w świetle rozwoju AI (Sztucznej Inteligencji)

Sztuczna inteligencja (SI) dynamicznie przekształca rynek pracy w Polsce, wpływając na różne sektory i...

Elastyczne Rozwiązania dla Twojego Biznesu

W dzisiejszym dynamicznym rynku pracy, wiele firm staje przed wyzwaniem dostosowania zatrudnienia do...

"Młodzi na rynku" - czyli raport o szefie idealnym

To raport przygotowany przez firmę Effectiveness, który powstał z myślą o zbadaniu preferencji tzw. Millenialsów, dotyczących ich oczekiwań wobec osoby na kierowniczym stanowisku.

 

Wyniki mogą być zaskakujące. Większość z ankietowanych wskazała, że potencjalnie najlepszym szefem dla nich jest… dobry lider. 39% ankietowanych wybrało charyzmatycznego doradcę i mentora, zdolnego zainspirować ich do działania, 31% wskazało zdecydowanego i sprawiedliwego lidera, wyznaczającego jasne cele. Kompetentny menadżer, zdolny przekazać swoją wiedzę i umiejętności pracownikowi, został wskazany przez 25% respondentów.

 

Powyższe wyniki jednoznacznie świadczą o tym, że młodzi ludzie mają dobre wyczucie tego, co jest niezbędne dla motywacji pracowników, którzy będą zaangażowani w swojej pracy dla osiągnięcia sukcesu przez firmę, dzięki efektywnej pracy w zespole. Aż dla 70% respondentów ważna jest możliwość uczenia się od innych w dobrej atmosferze. Dla 58% ważne jest także to, aby przełożony poświęcił im wystarczająco czasu na wdrożenie ich w zakres obowiązków, a 43% oczekuje jeszcze od niego informacji zwrotnej. Podsumowując, dobrym wzorem na stanowisko kierownika byłby ktoś, od kogo można się wiele nauczyć i oczekiwać wsparcia w pracy codziennej, a także osoba potrafiąca precyzyjnie określić cel wykonywanych zadań, możliwy także do osiągnięcia.

 

Anna Sarnacka-Smith, trener biznesu, certyfikowany konsultant D3 z EFFECTIVENESS komentuje wyniki w następujący sposób: "Firmy i ich zespoły potrzebują liderów - osób, które są ekspertami w tym, co robią, mają pasje, którzy chcą i potrafią z pracowników wydobyć to, co jest w nich najlepsze, rozwijać ich kompetencje, którzy potrafią dostosować swój styl komunikacji do poszczególnych pracowników, którzy będę udzielać informacji zwrotnej w sposób, który przełoży się na jeszcze większe zaangażowanie. I przestrzeń, którą poświęcamy na dyskusję o tym, jak trudne i inne jest to pokolenie, spożytkujmy na to, aby tych ludzi po prostu poznać - jacy są, czego potrzebują, oczekują, co ich motywuje."

Te wnioski potwierdza Anna Sarowska-Gierasimowicz, ekspert zarządzania, mentor na Uniwersytecie Wrocławskim, mówiąc, że "świadomość cech skutecznego i efektywnego przywództwa, jakie chcieliby spotkać badani studenci w wymarzonych organizacjach, potwierdza jedynie generalne trendy
w zmianach modelu zarządzania ludźmi, przez obecnych i przyszłych liderów".

 

A wy, co sądzicie na ten temat? Wolelibyście szefa miłego i przyjaznego, czy wymagającego lidera w miejscu waszych praktyk?

 

 

 

powrót

Monika Sieńko

Piątek, 15 kwietnia 2016

  • O nas|
  • Oferty stażu i praktyk|
  • Poradniki|
  • Reklama|
  • Współpraca|
  • Regulamin|
  • Polityka prywatności|
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Praktyki.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.