załóż konto zaloguj się |
  • praktyki i staże|
  • poradniki|
  • wydarzenia

Polecane artykuły

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

Transformacja zawodowa w świetle rozwoju AI (Sztucznej Inteligencji)

Sztuczna inteligencja (SI) dynamicznie przekształca rynek pracy w Polsce, wpływając na różne sektory i...

Elastyczne Rozwiązania dla Twojego Biznesu

W dzisiejszym dynamicznym rynku pracy, wiele firm staje przed wyzwaniem dostosowania zatrudnienia do...

Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej

 

Rozmowa kwalifikacyjna często przesądza o tym, czy dostaniemy daną pracę, czy też nie. Dlatego bardzo ważne jest, żeby dobrze się do niej przygotować. Nasza wiedza i doświadczenie to jedno, ale oprócz dobrego CV potrzebujemy też właściwego PR, swoistego przygotowania do tego, jak rozmawiać z rekruterem.

 

 

1. Wyglądaj profesjonalnie

 

Pierwszym, co widzi rekruter, jest Twój strój. To na jego podstawie jesteś oceniany i on też przekazuje osobom rekrutującym, z kim mają do czynienia. W kwestii ubioru obowiązuje zazwyczaj ścisły dress code. Biała bluzka, marynarka i spódnica w przypadku kobiet oraz garnitur w przypadku mężczyzn. Zasada dobrego wyglądu na rozmowie kwalifikacyjnej mówi, że lepiej być nazbyt eleganckim, niż przyjść na nią ubranym niestosownie. Rekrutacja w stroju sportowym lub codziennym może zdyskwalifikować Cię już na starcie, a tego chyba nie chcesz.

 

Ostrożnie dozuj swój image. Nie przesadzaj z perfumami, nie stosuj ostrego, prowokacyjnego makijażu, użyj stonowanej ilości biżuterii. Musisz być ubrany, ale nie przebrany. Twój strój nie może odwracać uwagi od głównego tematu rozmowy, czyli tego, czy nadajesz się do tej pracy.

 

2. Poćwicz uścisk dłoni

 

Może Ci się to wydawać dziwne, ale właściwy uścisk dłoni może dodać Ci wiele punktów albo wręcz przeciwnie, pokazać rekruterowi, że lepiej będzie szukać innych kandydatów. Ludzie oceniają się wzajemnie na podstawie uścisku dłoni. Jeśli jest on pewny i serdeczny, podświadomie odbierają to jako pewność siebie, spokój wewnętrzny i jasne intencje. Jeżeli Twój uścisk jest delikatny, wręcz eteryczny, to nie zaznaczasz klarownie swojej obecności i pokazujesz się, jako osoba niepewna.

 

3. Pomyśl, o co może zapytać rekruter

 

Zastanów się i wypisz na kartce wszystkie możliwe pytania, jakie może zadać Ci osoba rekrutująca. Postaraj się przygotować sobie przynajmniej pobieżny zarys swoich odpowiedzi tak, żebyś nie zapomniał o niczym ważnym. Oczywistą sprawą jest, że zapewne nie uda Ci się odgadnąć wszystkiego, o co możesz zostać zapytany, ale zawsze będziesz się czuł pewniej i pozwoli Ci to uniknąć ewentualnej wpadki.

 

4. Utrzymuj kontakt wzrokowy

 

Jeżeli zazwyczaj nie patrzysz ludziom w oczy, poćwicz to w domu przed rozmową kwalifikacyjną. Kontakt wzrokowy powinien stanowić ok. 70% czasu całej rozmowy. Patrząc rekruterowi w oczy szybciej zyskasz jego sympatię i zostaniesz odebrany, jako osoba szczera.

 

5. Nie stresuj się

 

Rozmowa kwalifikacyjna naprawę może być przyjemnością, o ile tylko uda Ci się utrzymać nerwy na wodzy. Podejdź do niej spokojnie, jakby tak naprawdę nic od niej nie zależało. Uśmiechaj się szczerze, odpowiadaj na pytania zgodnie ze stanem faktycznym i pokaż się od najlepszej strony. Nikogo nie udawaj, nie lawiruj swoimi odpowiedziami, bądź autentyczny i nie próbuj się 'spinać', Jeżeli stres weźmie nad Tobą górę, to rozmowa kwalifikacyjna może zakończyć się porażką.

 

Pamiętaj: w większości przypadków o tym, czy dostaniesz tę pracę, decyduje pierwsze 90 sekund spotkania z rekruterem. Dobrze wykorzystaj ten czas.

 

Umów się z naszym konsultantem HR i przygotuj dobrze do rekrutacji na wymarzone stanowisko!

 

 

powrót

Redakcja

Czwartek, 20 sierpnia 2015

  • O nas|
  • Oferty stażu i praktyk|
  • Poradniki|
  • Reklama|
  • Współpraca|
  • Regulamin|
  • Polityka prywatności|
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Praktyki.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.