załóż konto zaloguj się |
  • praktyki i staże|
  • poradniki|
  • wydarzenia

Polecane artykuły

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i...

Co 4 pracownik IT boi się zastąpienia przez AI

Niepewność gospodarcza, konkurencja z zagranicy i szybki rozwój sztucznej inteligencji to trzy największe...

65 proc. profesjonalistów uważa, że nowe przepisy o transparentności płac realnie zwiększą jawność wynagrodzeń w rekrutacji

7 czerwca 2026 roku przypada termin wdrożenia przepisów bazujących na dyrektywie Unii Europejskiej o...

Co jest teraz ważne dla pracodawców podczas rekrutacji?

 

 

41% polskich pracodawców przy wyborze kandydata zwraca uwagę na jego poczucie odpowiedzialności i rzetelności, a 37% wskazuje na umiejętność komunikacji, współpracy

i pracy zespołowej. Dla 32% firm ważna jest kreatywność talentów. Jak pokazują dane ManpowerGroup, według organizacji, najważniejszymi dla zwiększenia produktywności zespołów są rozwój zawodowy, pozytywna kultura pracy oraz work-life balance.

 

Na niedobór odpowiednich kandydatów do pracy wskazuje 8 na 10 firm na świecie. W Polsce odsetek ten jest nieco niższy, bowiem mówi o nim 7 na 10 organizacji znad Wisły. Jak pokazują dane ManpowerGroup, podczas rekrutacji, najważniejszą cechą kandydatów jest rzetelność i dyscyplina,

a także umiejętność komunikacji, współpracy oraz pracy zespołowej - wskazuje na nie 4 na 10 polskich pracodawców. 32% z nich zwraca uwagę na to, czy dana osoba wykazuje się kreatywnością,

a dla 30% ważna jest umiejętność rozwiązywania problemów.

 

Jak mówi Katarzyna Pączkowska, dyrektor rekrutacji stałej w Manpower, pracodawcy na dzisiejszym rynku pracy poszukują wśród kandydatów połączenia umiejętności zawodowych, wiedzy oraz kompetencji osobistych, czyli zestawu cech indywidualnych. - W środowisku zawodowym najbardziej cenione są osoby odpowiedzialne i rzetelne, ponieważ dają one gwarancję, że powierzone im zadania będą starały się zrealizować jak najlepiej, dotrzymując wyznaczonych terminów. To cechy talentów, które często determinują powodzenie prowadzonych projektów, dają również duży komfort zarządzania menadżerom. Organizacje to system naczyń połączonych,

w którym każdy pracownik ma ważne zadanie do wykonania. Sukces rzadko zależy tylko od jednostki, dlatego tak ważna jest odpowiednia komunikacja oraz umiejętność współpracy w zespole.

Te kompetencje wpływają na wzrost efektywności zespołów, pomagają w ich ciągłym doskonaleniu

i rozwoju. Niezmiennie od lat wśród kandydatów do pracy pożądane są umiejętności związane

z rozwiązywaniem problemów, adaptacją, czy odpornością na stres, co pozwala na sprawne odnalezienie się w zmiennym, bardzo dynamicznym świecie pracy - dodaje ekspertka.

 

Respondenci zostali zapytani również o to, co jest ważne w zwiększaniu produktywności zespołów. Według 44% organizacji istotny jest tutaj rozwój zawodowy, możliwość reskillingu oraz upskillingu,

a 39% uważa, że produktywność i zaangażowanie wzmacnia pozytywna kultura pracy, docenianie talentów za ich wyniki i osiągnięcia. Nie bez znaczenia jest także work-life balance (34%), a także jasno wyznaczone cele i zadania (23%).

 

- Nieustanny rozwój technologii, wprowadzane automatyzacje procesów, zmienność oczekiwań wobec pracowników determinują   konieczność rozwoju zawodowego talentów. Osoby otwarte na podnoszenie swoich umiejętności, reskilling oraz upskilling będą pozytywnie wpływały na wzrost efektywności. To właśnie dzięki nim organizacje będą mogły w pełni wykorzystywać najnowsze technologie, dynamicznie się rozwijać. Takie talenty są poszukiwane na rynku pracy, aby zmniejszyć ryzyko ich rotacji pracodawcy powinni zwrócić uwagę na ich potrzeby. Ważne jest docenianie przez przełożonych oraz możliwość utrzymania balansu pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, co ma przełożenie także na pozytywną atmosferę pracy - podsumowuje Katarzyna Pączkowska.

 

Autor: Monika Majewska | ManpowerGroup.

 

Materiał partnera.

 

powrót

Monika Majewska | ManpowerGroup

Środa, 08 listopada 2023

  • O nas|
  • Oferty stażu i praktyk|
  • Poradniki|
  • Reklama|
  • Współpraca|
  • Regulamin|
  • Polityka prywatności|
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Praktyki.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.