załóż konto zaloguj się |
  • praktyki i staże|
  • poradniki|
  • wydarzenia

Polecane artykuły

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

Transformacja zawodowa w świetle rozwoju AI (Sztucznej Inteligencji)

Sztuczna inteligencja (SI) dynamicznie przekształca rynek pracy w Polsce, wpływając na różne sektory i...

Elastyczne Rozwiązania dla Twojego Biznesu

W dzisiejszym dynamicznym rynku pracy, wiele firm staje przed wyzwaniem dostosowania zatrudnienia do...

Innowacje HR to nie tylko domena dużych firm

 

 

Wydawać by się mogło, że małe czy średnie organizacje nie muszą zbytnio inwestować

w rozwój obszaru HR. Nic bardziej mylnego - działania związane z rekrutacją pracowników, szkoleniami, upskillingiem czy obsługą dotyczą wszystkich pracodawców. Dane rynkowe wskazują, że 80% firm pozyskuje pracowników bazując na własnej sieci kontaktów, a 55% poprzez portale z ogłoszeniami. Jak wprowadzić choćby niewielkie zmiany, by usprawnić działania HR w firmie niezależnie od jej wielkości? Na co warto postawić w pierwszej kolejności? 

 

Wiele firm poszukując nowych pracowników, prowadząc procesy rekrutacyjne, weryfikację umiejętności kandydatów czy kwestie związane z zatrudnieniem, działa w dużej mierze według znanych, utartych ścieżek. Nie sprawdzając dostępnych na rynku nowych rozwiązań oraz  innowacji

w obszarze HR może okazać się, że nie sięgamy do wszystkich możliwych pul talentów, a przede wszystkim, tracimy wiele cennego czasu.

 

Raport "HR TECH changer 2023" wskazuje, że 56% firm HR chce wprowadzić w ciągu najbliższych 2 lat automatyzację procesów, 32% zaimplementuje systemy ATS oraz te ułatwiające onboarding pracowników. Paweł Binkowski, dyrektor ds. innowacji i marketingu w ManpowerGroup, uważa, że małe czy średnie organizacje nie muszą od razu porywać się na wysokobudżetowe inwestycje, by unowocześnić firmę. - Na początek wystarczy weryfikacja tego, jakie zasoby już mamy do dyspozycji, spojrzenie z dystansu na nasze działania, sprawdzenie, ile czasu poświęcamy na "ręczne" poszukiwanie kandydatów czy kontakt z nimi. Oszacujmy, ile czasu poświęcają osoby odpowiedzialne za obszar HR i jak możemy usprawnić ich pracę - dodaje ekspert.

 

Digitalizacja HR nie musi być kosztowna

Pierwszym krokiem ku zmianie może być zainwestowanie w profesjonalny profil LinkedIn Premium. To duże wsparcie dla osób poszukujących pracowników, ułatwia bowiem weryfikację kandydatów, kontakt z większą pulą dopasowanych do oczekiwań talentów czy selekcję po konkretnych stanowiskach. Usprawnia dotarcie do osób o pożądanym profilu, a także prezentuje profil firmy jako atrakcyjnego, nowoczesnego pracodawcy.

 

Kolejnym elementem, który z powodzeniem można zdigitalizować, jest weryfikacja kompetencji kandydata. Poza rozmową rekrutacyjną będącą podstawą zakwalifikowania danej osoby do kolejnego etapu, firmy często proszą o przygotowanie prezentacji, zadania, rozwiązanie testu. W sieci jest dostępnych bardzo wiele gotowych narzędzi do badania kompetencji, pozwalających na sprawdzenie, czy kandydat jest tym, którego poszukujemy do naszej organizacji.

 

Systemy ATS w służbie rekruterom

Bardzo dobrym wsparciem pracy rekruterów, przy relatywnie niewielkich nakładach finansowych są systemy ATS (z ang. Applicant Tracking System). To narzędzie, które pozwala na pełne zarządzanie procesem od momentu publikacji ogłoszenia, aż do zatrudnienia kandydata, śledzenie spływających aplikacji, kontakt z daną osobą, całościowe zarządzanie procesem.

 

Jak dodaje Paweł Binkowski, systemy te mocno ewoluowały, szczególnie na przestrzeni kilku lat. - Pomagają zamykać rekrutację możliwie dynamicznie, oszczędzając tym samym nie tylko cenny czas, ale również koszty związane z pozyskaniem kandydata. Dziś mają one wiele rozszerzeń

i funkcjonalności, jak np. wbudowane narzędzie dzięki któremu raz przygotowane ogłoszenie może trafić na wiele różnych portali. Inne rozszerzenie może łączyć kandydata z dopasowaną do niego ofertą. Trendem rozwoju ATS jest integracja ich ze sztuczną inteligencją, jak ChatGPT. Pisanie ogłoszeń, tłumaczenie na inne języki czy tworzenie pytań do kandydatów to tylko niektóre

z możliwości AI - podkreśla ekspert ManpowerGroup. 

 

Implementacja kilku niewielkich innowacji HR może zaskakująco dobrze wpłynąć na efektywność organizacji. Przy umiarkowanych inwestycjach można niemal zupełnie zmienić oblicze prowadzonych rekrutacji, zaoszczędzić czas, zweryfikować kompetencje potencjalnego pracownika, a co za tym idzie - znaleźć talenty dopasowane do potrzeb organizacji.

 

Monika Majewska

Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

+48 539 603 057

 

Materiał partnera.

 

powrót

Monika Majewska | ManpowerGroup

Środa, 06 grudnia 2023

  • O nas|
  • Oferty stażu i praktyk|
  • Poradniki|
  • Reklama|
  • Współpraca|
  • Regulamin|
  • Polityka prywatności|
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Praktyki.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.